فروش خانه و آپارتمان

در این وبلاگ نکاتی در خصوص فروش خانه و آپارتمان به اشتراک گذاشته می شود.

فروش خانه و آپارتمان

در این وبلاگ نکاتی در خصوص فروش خانه و آپارتمان به اشتراک گذاشته می شود.

  • ۲
  • ۰

فروش ملک در شمال کشور

فروش ملک بدون مشورت با مشاور املاک، کاری بس دشوار است. به‌غیراز آن اصولی را در فروش ملک باید به کار ببرید که می‌تواند در فروش با قیمت مناسب به شما کمک کند. در این مطلب نکاتی را در مورد فروش ملک عنوان می‌نماییم که می‌تواند در این امر کمک‌حال شما باشد.

فروش ملک در شمال کشور

برخی از افرادی که در شمال کشور مایل به فروش ملک خود هستند، به‌تنهایی و با اعمال مختلفی مانند آگهی زدن برای فروش خانه خود اقدام می‌کنند. فروش خانه بسیار سخت‌تر از خرید آن است و نباید به‌تنهایی اقدام به این کار نمود. شما باید با کمک گرفتن از یک مشاور املاک اقدام به این کار نمایید.

در این مطلب می‌خواهیم در مورد فروش ملکتان توصیه‌هایی را عنوان نماییم که کمک شایانی به شما خواهد نمود و شما با عمل به این توصیه‌ها، به‌راحتی خانه یا آپارتمانتان را می‌فروشید.

قیمت درستی از ملک به دست آورید.

اگر فروشنده واقعی هستید، قیمت بالا برای ملکتان در نظر نگیرید. وقتی شما بیش‌ازحد واقعی قیمت را اعلام می‌کنید، مشتری انگیزه خود را در خرید خانه شما از دست می‌دهد. در این صورت مسکن‌های مشابه مسکن شما در اولویت قرار می‌گیرند و حتی درصورتی‌که مشتری بخواهد اقدام به دریافت وام کند، ارزیاب‌ها آن را رد می‌کنند.

هنگامی‌که تصمیم به فروش گرفتید، به خیابان‌های اطراف بروید و املاک شبیه به ملک خود را بیابید و قیمت‌ها را بررسی کنید. در این صورت ارزش واقعی ملک دستتان می‌آید. می‌توانید روزنامه‌های محلی را بررسی کنید و در شهر شمالی که مسکن شما قرار دارد و در خیابان‌های اطراف، در روزنامه یا مشاورین املاک اینترنتی جستجو داشته باشید. سایت‌های جستجوی ملک و تخمین قیمت آن را بررسی نمایید.

هنگامی‌که قیمت دستتان آمد، درصورتی‌که امکانات مسکن شما بالاتر است، پنج تا ده درصد بالاتر از قیمت منطقه تعیین قیمت داشته باشید تا بتوانید به قیمت موردنظر مسکنتان را بفروشید.

ملک خود را زیباسازی کنید.

چنانچه خانه‌ای تعمیری و کثیف به مشتری نشان دهید، قیمت ملک شما چیزی در حدود بیست درصد زیر قیمت به نظر می‌آید. زمانی که مسکنی تمیز و زیبا به مشتری نشان دهید، او را مات و مبهوت خواهید نمود و مشتری خواهان ملک شما خواهد شد. چه‌بسا بالاتر از قیمت محله هم مایل به خرید باشد. چطور این کار را انجام دهید؟

وسایل اضافی را از دورو اطراف اتاق‌ها، زیر میزها، روی میزها و تخت‌ها و ... بردارید. در این صورت خانه شما شلوغ به نظر نمی‌آید. خانه را روشن کنید. گردگیری کنید و کاری کنید خانه از تمیزی برق بزند. چنانچه ملک شما نیاز به رنگ‌کاری دارد، حتماً این کار را انجام دهید. کاشی و سرامیک و موزاییک‌ها را تعویض کنید.

اگر باغچه دارید، آن را تمیز کنید. گیاهان پوسیده را از باغچه بردارید و دور بریزید. اگر مایل هستید، گیاهان جدید بکارید. به این طریق خانه شما رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرد و بهتر به فروش می‌رود.

با مشاورین املاک باتجربه مشورت کنید.

درست است که مشورت ممکن است برای شما هزینه داشته باشد ولی اگر با شخصی باتجربه مشورت کنید، هزینه شما قابل‌برگشت است. شخص باتجربه و البته مورداطمینان، می‌تواند شما را در فروش بهتر یاری کند. او ممکن است راه‌های گوناگونی مانند گرفتن وام به شما پیشنهاد می‌نماید که می‌تواند در فروش ملک تأثیرگذار باشد.

با خریداران مذاکره کنید و یک‌کلام نباشید.

وقتی خریدار را به ملک خود راهنمایی می‌نمایید، با او بر سر قیمت مذاکره کنید. مشاورین املاک در این زمینه می‌توانند کمک‌حال شما باشند. آن‌ها مواردی را در مورد ملک شما به مشتری یادآوری می‌کنند که می‌تواند او را تطمیع کند. ضمناً قراردادی که مشاورین املاک تنظیم می‌کنند، می‌تواند راه فسخ قرارداد را بر روی خریدار ببندد.

خریدار را به خوبی بررسی کنید.

زمانی که خریدار به خرید ملک شما راضی شد، فوراً خوشحال از معامله این کار را انجام ندهید. وضعیت مالی او را بسنجید. اگر درصدد وام گرفتن است، ممکن است نتواند ضامن پیدا کند و معامله شما به هم بخورد. اگر نیاز به قرض گرفتن دارد، ممکن است نتواند مقدار لازم را قرض بگیرد. درهرصورت برای آن‌که وقت شما تلف نشو بهترین کار این است که وضعیت خریدار را بررسی نمایید.

تطمیع نشوید و بر سر حرف خود باشید.

چنانچه بازار مسکن کساد باشد، برای فروش ملک خود تطمیع نشوید. شرایط را به‌دقت در نظر بگیرید. با اولین مشتری همه‌چیز را فراموش نکنید. اگر بازار مسکن اوضاع خوبی دارد. قیمت خود را به‌دقت توسط ارزیاب بررسی کنید. محتاط عمل کنید.


  • ۹۷/۰۹/۲۵
  • علی سرایلو میبدی

آپارتمان

خانه

فروش

نظرات (۳)

مى خواهم
گره بخورم در تو !
آنقدر سخت که با دندان بازم کنى

******

<a href="https://pastor22.com/" rel="nofollow">املاک منطقه 22</a>

<a href="https://pastor22.com/pre-sale-apartment/" rel="nofollow">https://pastor22.com/pre-sale-apartment/</a>

خداقوت آرزوی موفقیت

https://pastor22.com

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی